środa, 26 lutego 2014

106. Robótki ręczne ???

Wiem że kilka z was robi różnego rodzaju robótki ręczne. Czy mogła by któraś z was nakręcić jakiś filmik czy dać link do jakiegoś poradnika dla początkujących ? Bardzo bym chciała się nauczyć robić na drutach ale nie ma mnie kto nauczyć a książkę jaką mam jest dla mnie po prostu niepojęta... Jestem osobą która dość ciężko przyswaja nowe umiejętności dlatego prosiła bym o jakiś poradnik gdzie jest pokazane wszystko krok po kroku.


Noc nieprzespana ale mega motywująca więc nie będę narzekać znów.

No i mam pytanie a w zasadzie kilka tak jak zawsze.
Czy 5 miesięczne dziecko w zasadzie 5,5 ma jeść cały czy tylko pół słoiczka np. marchewki??
Czy jak zje pół słoiczka to można podkarmić je jeszcze mlekiem?
Kiedy podawać deserek? Zaraz po obiadku czy lepiej trochę zaczekać?
Czy to normalne że w każdym słoiczku czy to obiadek czy deserek jest zawarty cukier? 
No i chyba najważniejsze, skąd mam pewność że dziecko się najada takim obiadkiem?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.



10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomek ma 4 mc. Je rano mleko, 2h potm owoce, 1h pitem mleko, potem drzemka po drzemce zupa warzywna zabawa drzemka mleko i po kapieli mleko. 4 butle zupa i owoce. zjada niecaly maly sloiczek. dawaj tyle ile chce i nie karm potem od razu mlekiem bo chodzi o wyeliminowanie posilku mlecznego na rzecz zupy i dziecko ma zalapac ze to posilek a nie dodatek do butli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana napiszę ci z własnego doświadczenia
    Mój synek nie wiem czy się orientujesz ma prawie 9 miesięcy od piątego miesiąca zjada całe słoiczki
    Owoców mały słoik natomiast zupki duży
    Do tej pory tak ma tylko teraz nie daje mu deserków w słoiczkach tylko sama robie
    np.banan i dwa jabłka zmiksowane
    to w jeden dzień a na drugi dzień np dwa danonki to jest jego deserek
    A czy jest najedzony?
    skoro nie płacze,nie grymasi ,ladnie się bawi to chyba jest pojedzony
    między posiłkami wcina od piatego miesiąca kukurydziaki
    uwielbia je.
    Jeśli chodzi o częstość jedzenia to deserek daję godzine po mleku - lepiej tam dłuższy odstęp zrobić niż póżniej bóle brzuszka mieć
    ja nigdy nie podkarmiałam dziecka mlekiem po zupce uważam ,że to może wywołać jakieś reakcje typu bóle ,biegunki ...

    Tak więc mój dziubasek jest tak karmiony i odpukać do tej pory nie miał ani bólu brzuszka ,ani biegunek ,ani nie był chory !!!

    bużka
    słodziaczek z tego twojego synka:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Na drutach bardzo chetnie ja naucze Cie robic,kiedys nawet uczylam Cie i nie zle nam wychodzilo.mama

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do drutów, to ciężko się chyba nauczyć z książki. Mnie uczyła babcia dawno, dawno temu. Najlepiej jak ktoś pokaże dokładnie, jak te niteczki iść powinny.
    A co do karmienia, to ja na początku, jak dawałam słoiczek, to potem poprawialiśmy cycowym mlekiem. Z czasem jadł coraz więcej i zaczął odmawiać cycka;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przystojniacha :)
    Ja Ci niestety nie pomogę, choćbym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale rosnie .... juz taki duzy z niego kawaler....
    co do linków zobacz na YOU Tube wpisujac nauka na drutach albo zobacz tutaj.... to świetne forum i na pewno ktos ci pomoże...
    http://forum.maranciaki.pl/
    serdeczności

    http://leptir-visanna6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. u nas jeszcze miesiąc albo dwa do słoiczków, ale znajome mamy wszystkie dokarmiają mlekiem po słoiczku, stopniowo zmieniając proporcje - więcej ze słoiczka mniej z piersi

    zapraszam w wolnej chwili do nas i na nasze rozdanie http://mamanakaruzeli.blogspot.com/2014/02/konkurs-dla-kreatywnych.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny chłopczyk :-) nasz ma dopiero 3 miesiące i też zastanawiamy się jak mu rozszerzać menu. Moim zdaniem karmić go dopiero jak będzie marudzić że głodny. Czyli jak zje słoiczek lub pół to od razu nie dokarmiać mlekiem tylko poczekać aż zgłodnieje. To tylko moje skromne zdanie ;-)
    a ja uczyłam się na szydełku robić z YOUTUBA :-)

    OdpowiedzUsuń